adkdayah #3 : Semoga dapat berbakti kembali

January 19, 2017

Program Gelandangan

Assalamualaikum,

Semalam dayah tengah duk whatsapp dengan budak-budak kelas di USIM dulu, terus terasa nak godek-godek gambar dalam laptop. Rindunya ya ALLAH, rindu dengan kehidupan di universiti dan paling rindu adalah kehidupan berprogram. Dayah rindu nak progran sukarelawan macam gelandangan dan macam-macam lagi. 

Gambar dekat bawah ni adalah salah satu tempat yang dayah pergi di Kuala Lumpur untuk Program Gelandangan. Bagi diorang makanan yang telah di sediakan oleh persatuan UNGGAS kalau tak salah dayah. Dayah pergi program ni dibawah u3p ( apa itu u3p) dan pusat kesihatan USIM. Macam-macam pengalaman yang dayah dapat daripada program sukarelawan, Dayah dapat tengok kehidupan sebenar di dunia ini, macam mana susahnya untuk kita hidup dalam dunia sekarang.


Semoga dapat berbakti kembali, Program Gelandangan, u3p usim, pusat kesihatan usim, gelandangan, celoteh adkdayah

Dayah berdoa, agar suatu hari nanti, dayah akan dapat teruskan program-program yang mana boleh mengingati bahawa masih ada lagi yang susah daripada kita, supaya dayah dapat belajar apa itu syukur dengan apa yang kita ada. Dayah harap sangat dayah dapat ajarkan kepada anak-anak dayah nanti, apa itu erti kehidupan dengan menunjukkan kepada mereka program-program seperti ini.

Semoga harapan dayah ini diberkati dan berjaya suatu hari nanti, korang doakan dayah sekali yer. 😃 amin

barakALLAHufikum

Anda Juga Mungkin Meminati

1 comments

  1. Wkmsalam.
    Syukurlah di atas limpah rahmat yang Allah berikan kepada kita.

    ReplyDelete

Komen anda adalah peransang untuk terus menulis, terima kasih.

Amaran

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya
harap maklum



terima kasih semua yang melawat blog dayah yang x seberapa ni..sayang korang ketat2..jangan lupa support blog dayah ni ye. dilarang copy and paste apa2 yang di dikeluarkan oleh dayah tanpa kebenaran.paling penting. Terima kasih harap maklum