Program Ayuh Jana Kreativiti

January 30, 2016

Program Ayuh Jana Kreativiti


Assalamualaikum, 27 Januari 2016 dayah dan kawan dayah yang mana satu tempat praktikal telah mengadakan satu program untuk menggantikan kokurikulum pada petang rabu tersebut. Asal-asalnya tak tahu pun ada kokurikulum, yer la baru 2 hari masuk kerja. Lepas tu, ada seorang guru senior datang dan minta tolong kitorang buat kan satu program untuk mengisi masa kokurikulum pelajar sebab ramai yang tak hadir kerana ada permainan / sukan yang memerlukan wakil sekolah.

Jadi Program "Ayuh Jana Kreativiti" telah diadakan untuk mengisi masa kokurikulum pada hari rabu tersebut. Antara aktiviti yang diadakan adalah :
1) Tenang dan damai faktor kejayaan
2) Mampukah kita
3) Kapal karam


Dalam aktiviti diatas pelajar perlu peka dan kreatif dalam menyelesaikan semua task yang diberi. Alhamdulillah, pelajar SMA Nilai antara pelajar yang sangat kreatif dan paling utama semangat kerjasama diantara mereka sangatlah kuat.

Seronok sangat dengan pelajar-pelajar dekat sana, terdidik san disiplin. Tahniah cikgu-cikgu di SMA Nilai. Bukan dayah nak puji sebab dayah praktikal situ tau, tapi dari pemerhatian dayah, memang sangat-sangat terbaik la.

Semoga ALLAH permudahkan segala urusan praktikal dayah dan kawan-kawan. Amin

muslimin SMA Nilai
Muslimat SMA Nilai
kumpulan dibentuk untuk berfikir secara kreatif
Berfikir diluar kotak


barakALLAHufikum

Anda Juga Mungkin Meminati

1 comments

Komen anda adalah peransang untuk terus menulis, terima kasih.

Amaran

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya
harap maklum



terima kasih semua yang melawat blog dayah yang x seberapa ni..sayang korang ketat2..jangan lupa support blog dayah ni ye. dilarang copy and paste apa2 yang di dikeluarkan oleh dayah tanpa kebenaran.paling penting. Terima kasih harap maklum