Ronda kampung cari ulam

June 15, 2016

Ulam-ulaman

Ronda kampung cari ulam

Assalamualaikum, korang dah siap masak ke? Dayah dah siap masak, masak awal sebab nak meronda kampung cari ulam. Tekak anak jati melayu, mesti makan nak kena ada ulam. Jadi, masak awal-awal kemudian ajak mak pergi ronda kampung cari ulam.

Kebaikkan ulam pegaga

Cari punya cari, tak jumpa ulam yang nak dicari. Asalnya nak cari pucuk ubi, nak buat pucuk ubi masak lemak, tapi tak ada rezeki, yang ada pun pucuk ubi yang tua. Tak sedap la pulak. Jadi, ambik keputusan kutip ulam pegaga jer la. Haa.. dayah suka sangat dengan ulam pegaga sebab tak pahit dan banyak khasiat yang kita dapat kalau kita amal makan ulam pegaga. Antaranya awet muda. Siapa yang tak nak awet muda? Semua mesti nak kan? Jadi, banyak amalkan makan ulam pegaga. Selain itu, ulam pegaga ni untuk lancarkan peredaran darah. Baik untuk sistem dalam badan. Ada satu artikel yang dayah baca, ulam pegaga ni juga baik untuk otak. Haa..banyakkan kebaikkan ulam pegaga.

Ok lah korang, dayah baru balik dari meronda ni, jadi dayah nak berhidang dan buat apa yang patut untuk berbuka. Korang masak apa hari ni? Meh la kongsi dengan dayah =)

Jumpa lagi nanti dalam keaadan yang sihat tubuh badan dan sentiasa dalam rahmat ilahi.

Ulam pegaga

Ulam pegaga

barakALLAHufikum

Anda Juga Mungkin Meminati

1 comments

  1. Wkmsalam.
    Pegaga enak dibuat ulam.
    Khasiat pun banyak.

    ReplyDelete

Komen anda adalah peransang untuk terus menulis, terima kasih.

Amaran

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya
harap maklum



terima kasih semua yang melawat blog dayah yang x seberapa ni..sayang korang ketat2..jangan lupa support blog dayah ni ye. dilarang copy and paste apa2 yang di dikeluarkan oleh dayah tanpa kebenaran.paling penting. Terima kasih harap maklum