#cabaran20Hari | Menu Wajib Pagi raya

July 13, 2015

Menu Wajib Pagi raya, ketupat, rendang, lemang, http://kanvaskehidupanku.blogspot.com/

MENU WAJIB

#cabaran20Hari | Menu Wajib Pagi raya

Assalamualaikum, semalam dayah ada cerita mengenai aktiviti di pagi raya dekat SINI  dan dalam entry tu ada menyebutkan tentang nasi  goreng. Jom dayah ceritakan kenapa nasi goreng. Kembali kepada tajuk la kan, menu wajib, jadi dah terjawab la kan kenapa nasi goreng. Hehe sebenarnya keluarga dayah memang selalu akan menyediakan nasi goreng. Sebabnya nak kasi kelainan dari kebiasaan orang.

Menu Wajib Pagi raya, ketupat, rendang, lemang, http://kanvaskehidupanku.blogspot.com/
nasi goreng dekat ADAM di NILAI..hehe hiasan semata-mata

Bayang kan lah kalau 5 buah rumah kita pergi asyik jamu ketupat dan kuih, bila masa kita nak makan makanan ruji seharian kita. Jadi mak dayah akan sediakan nasi goreng untuk semua yang datang. Selalunya kami akan buat nasi goreng cina dan ikan bilis yang digoreng asing. Wahhh, memang sedap la bila seharian tak jumpa nasi dan akhirnya jumpa nasi. Betul tak?

Makanan macam ketupat dan rending tu masih ada, jangan salah faham pula. Rumah dayah masih meyediakan ketupat dan sebagainya Cuma in case kalau orang yang datang tu tak nak makan sebab dah muak makan macam-macam. Itu je la sebabnya. Lagi pula keluarga dayah tak makan nasi memang lawak la muka sorang-sorang. Haha

Korang punya menu wajib pula? Cer cerita. Tak nak cerita dekat komen cerita dalam entry dan kasi link untuk dayah terjah nanti =)

barakALLAHufikum

Anda Juga Mungkin Meminati

7 comments

  1. Nsi goreng.
    Mmg rare ni
    Tp mmg best sbb org mmg nk crik nsik
    Muak dh 6-8 buah umah mkn lemang ...huhu

    ReplyDelete
  2. Uiii nasi gorenggg hehe Terbaik :)

    ReplyDelete
  3. Menu wajib keluarga haji ialah nasi impit , rendang and lontong. Kalau haji balik dari melaka singgah langat ada bawak lemang then adala lemang.
    Keluarga sebelah isteri antara yang wajib ialah sambal goreng singapore , rendang , ketupat dan lomang.
    Sekian.

    Salam kenal. Haji masih baru dalam dunia berblogging. Mohon tunjuk ajar ye cik. Tq

    ReplyDelete
  4. kenapa nampak sedap sangat ni dayah.....adehhhh

    ReplyDelete
  5. laksa atau bihun sup.
    ni yg rasa nk p beraya umah dayah, boleh?
    akk di SP :)

    ReplyDelete
  6. kalau akak biasanyaa lemang menu wajib lah :D

    ReplyDelete
  7. sokong !! samalah. kalau braya di bangi memang ketupat nasi lemang serunding rendang semua ada tapi akan ada menu lain skali.. mee goreng ke.. yang kita makan hari2.. kadang jemu makan ktupat saja..

    ReplyDelete

Komen anda adalah peransang untuk terus menulis, terima kasih.

Amaran

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya
harap maklum



terima kasih semua yang melawat blog dayah yang x seberapa ni..sayang korang ketat2..jangan lupa support blog dayah ni ye. dilarang copy and paste apa2 yang di dikeluarkan oleh dayah tanpa kebenaran.paling penting. Terima kasih harap maklum