Dkok Eko Camp, Kg Talang Kuala Pilah

November 22, 2014

 

Tarikh : 18/10/2014 ( Sabtu)

Tempat  : Dkok Eko Camp,  Kg Talang Kuala Pilah

Anjuran : Urusetia Pembantu Perubatan Pelajar (U3P)


Lebih 50 orang peserta dari Universiti Sains Islam Malaysia (USIM)  terlibat dalam program Non Communicable Disease Programme 1 Malaysia (NCDP1M) anjuran Urusetia Pembantu Perubatan Pelajar (U3P) disini, baru-baru ini. Program sesi ketiga ini memberi kelainan kepada peserta dengan mengadakan aktiviti kecergasan yang bertempat di D’KOK Eco Camp.

Menurut penyelaras program Puan Jamaah Mohd, NCDP1M baru diwujudkan dikalangan pelajar untuk memberi kesedaran mengenai gaya hidup yang sihat. Menurut beliau lagi, aktiviti yang dijalankan sepanjang program mengikut kesesuaian pelajar itu sendiri.

“Saya berharap peserta program NCDP1M ini mendapat impak dan saya mengalukan peserta NCDP1M kali ini akan melibatkan diri  pada masa akan datang.” Ujar Muhammad Hanif Bin Ibrahim yang merupakan Pengarah Program NCDP1M.

Program yang diadakan selama 3 hari 2 malam ini memberi perubahan  yang besar kepada peserta yang bernama Khairil Aswadi Bin Che Omar yang mana berjaya menurunkan berat badan sebanyak 1kg dalam masa 3 hari.

Antara aktiviti-aktivit yang dijalankan :
1 ) night walking
2 ) ceramah
3 ) senam aerobik
4 ) jungle tracking
5 ) kayak
6 ) flying fox
7 ) aktivit kecergasan
8 ) aktiviti dalam dewan

Kumpulan dibahagikan untuk memudahkan aktiviti grouping
 


Antara fasilitator yang disediakan di Dkok eco camp.




Night walking 

kayak
 
 flying fork

Jungle tracking yang penuh dengan selut =,=’

Keseluruhan program yang dijalankan di dkok eco camp dibawah seliaan pengurusan eco camp sendiri..so far, program dekat dkok eco camp best sangat just time handphone kena kuarantin tu agak pilu jugak la T_T (handphone akan diambil pihak camp selama berprogram di dkok eco camp)

barakALLAHufikum
 

Anda Juga Mungkin Meminati

0 comments

Komen anda adalah peransang untuk terus menulis, terima kasih.

Amaran

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya
harap maklum



terima kasih semua yang melawat blog dayah yang x seberapa ni..sayang korang ketat2..jangan lupa support blog dayah ni ye. dilarang copy and paste apa2 yang di dikeluarkan oleh dayah tanpa kebenaran.paling penting. Terima kasih harap maklum